Blog Entry

Euskal Herria: the sequel

Ondertussen toch al iets langer dan een week opnieuw in het buitenland, en nog geen enkele update. Shame on me. Het bij deze dan maar even goedmaken.


Indauxtu

Beginnen doen we natuurlijk bij het begin. Een dikke week terug gelukkig geluk kunnen landen in Bilbao. Gelukkig geluk? Vertraging en turbulentie bij de vleet. Maar om de een of andere nog altijd onverklaarbare reden had ik deze keer helemaal geen last van hoofdpijn en/of andere kwaaltjes.

In Bilbao is er op die twee maanden tijd ook helemaal niks veranderd. Zelfs op de vele bouwwerven is er denk ik nog geen steen bijgekomen, met andere woorden en om een lang verhaal kort te maken: het voelde toch wel iets of wat vertrouwd aan.

De temperatuur steeg ook rechtevenredig met de tijd en na een goed kwartier stappen van de bushalte kwam ik helemaal uitgeput aan in Indautxu, lees verblijfplaats voor de komende drie maanden. Ik werd meteen verwelkomd door de mens die het appartement ter beschikking stelt in supersnel Spaans. Nuja, zo goed was zijn Spaans nu ook weer niet, zelfs ik als leek (maar we werken eraan) begrijp het woordje tranquillo als de beste. Hij blijkbaar niet: 1 - 0 for me. Gemakshalve vergeten we maar even de rest van de Spaanse woordenschat.

Het appartement dus. Veel valt er niet te vertellen. Een niet al te ruime keuken, twee badkamers en vijf slaapkamers. Vijf slaapkamers, dat betekent vier andere huisgenoten. Nog aanwezig: een Engelse jongen en meisje en twee Spaanse meisjes. Vriendelijke mensen, dus dat zit wel goed.

EITB

Doel van dit verblijf is natuurlijk de stage. Net als de voorbije vier maanden wordt EITB (even op de link klinken als het kan, dan zijn ze daar ook tevreden) mijn werkgever. Van maandag tot vrijdag is het trabajar voor deze jongen, al valt het op zich wel heel goed. Vier op de vijf dagen mogen we zelfs na de middag aankomen, ik heb wel eens ergere uren gehad.

Het werk op zich valt goed mee, het merendeel van de opdrachten was ik wel al gewoon van de voorbije maanden. Op dat gebied is er dus ook vrij weinig veranderd.

Nadeel aan het later beginnen is natuurlijk dat er weinig ruimte is om die dag nog iets anders te doen. Dus binnen een enkele weken (lees als de zon iets beter zijn best doet) zal het uursschema wel eens omgegooid kunnen worden.

Heb trouwens enkele foto's online geplaatst. Bovenaan op Picasa Album klikken en dan doornavigeren naar Bilbao.

Stay tuned!

Koen